عرضه ی قلم  تک دوز GLP1-RAبرای درمان  دیابت نوع 2

قلم تک دوز Trulicityساخت کارخانه ی Eli Lillyدرداروخانه های آمریکا عرضه گردید.

بهبود کنترل دیابت نوع 2

تزریق آگونیست گیرنده ی پپتید شماره ی یک  شبه گلوکاگون یا (GLP-1 RA) یکبار درهفته به بهبود  کنترل گلایسمیک افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک می کند.

Trulicityجایگزین انسولین نیست بلکه به بدن برای ترشح انسولین خودش ، جلوگیری از ترشح  گلوکاگون کمک کرده و با کند نمودن روند هضم غذا به کنترل قندخون بیمارکمک می نماید.

Trulicityیک درمان کمکی همراه با رژیم  غذایی و تغذیه  برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 است اما به عنوان اولین درمان برای بیماران مبتلا به  دیابت نوع 2 که کنترل  کافی بر بیماری خود ندارند،  توصیه  نمی شود.

 به گفته ی دکتر Laura Fernandez  مشاور ارشد پزشکی  در شرکت Lilly Diabetes: در برخی  از افراد بالغ درمان خوراکی همراه با رژیم غذایی و ورزش برای کنترل بیماری دیابت نوع 2 کافی نیست، Trulicityمی تواند به عنوان گزینه ای کمکی برای بهبود  کنترل گلایسمیک این افراد بصورت  تزریق هفتگی  استفاده  شود. شرکت  تولید کننده  برای راحتی  کار آنرا  بصورت قلم  آماده ی  مصرف تولید  کرده است.

 Trulicityهنوز بروی بیماران با سابقه ی پانکراتیت یا بیماری  شدید دستگاه گوارش  مطالعه نشده است برخی خطرات این دارو عبارتست از تومورهای thyroid c-cell.

این دارو برای درمان بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 طراحی نشده است.

منبع:www.diabetes.co.uk